måndag 28 juni 2010

Astrid Lindgrens Värld

Egentligen tycker jag att Lindgrens värld är byggd för vuxna och inte i första hand till barn.
Jag hade det så roligt där, äntligen kunde jag själv leka i Katthult som Emil gjorde(som kallas för Michel i Tyskland), jag träffade Karlsson på taket, Pippi förstås, Ronja och många andra älskade figurer.
Trots att vägen till Vimmerby tog lite tid så var tiden bra investerad, härligt väder och en av världens största Pippi-fan, min svågers dotter Carla, var med oss. Jag ved inte om hon kommer att kunna sova de närmaste dagarna efter den här stora upplevelsen.
Dagen slutade perfekt eftersom jag även kunde titta på fotbollsmatchen som det tyska laget vann. Så jag kan inte klaga.
Slutligen åt jag många av de Krumelur-pillerna därför kommer jag nu att leva i hundra år och jag kommer att ständigt le utan paus. "Fina lilla krumelur, jag vill inte bliva stur".
Och det hände faktisk om man tittar på mig, jag blev inte stor........, tack vare de pillerna. Men effekten var inte helt perfekt för att, trots att jag blev liten, så blev jag tyvärr äldre.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar