onsdag 12 maj 2010

Morgonpromenad igen

Så, klockan var 08:00, frukost fick vår dotter redan i natt och vädret var så fint, i motsats till de sista dagarna. Jag har alltid tänkt att promenera vid havet mot Hossmo. Min granne sade att där finns så många blommor och naturen är så vacker. O.k., så provade vi Avas nya ryggsäck (egentligen min nya ryggsäck) och överraskningsvis tyckte hon mycket om den.
Bara efter 500 m började Smålands paradis med massor blommor, gröna ängar, blå himmel och havet i samma färg, allt ihop i fantastiskt solsken - vilken promenad!

Eftersom frun renoverade vårt gårdshus var det fortfarande jag som passade dottern, men vi hade det roligt. Hon är både väldigt söt och mycket bestämmd, men det kan vara en fördel i framtiden...
På eftermiddagen cyklade jag 50 km på landsbygden utan att jag träffade några människor. Så tänkte jag, vad hände egentligen om jag får en punktering nu och här i ensligheten? Det har jag aldrig fått pa min träningscykel. Så med mycket förtroende, men utan telefon, utan pengar, utan extraslang började jag. Sedan hände det omöjliga - mitt bakdäck fick en punka! OOPS!
Bara 5 min. därefter hände ett under: Där kom två tävlingscyklistar! Innan det, träffade jag verkligen ingen, inte någon! De båda var så snälla och bytte min slang, informerade mig att det kan vara en bra idé att har saväl en extraslang och en pump med sig när man vill cykla ensam.
Otroligt bra och tack så jättejättemycket mina båda herrar, annars kunde det har varit en jätteobekväm eftermiddag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar